Thursday, June 20, 2013

Catatan


Guguplah aku buat terjemahan..
Kelihatan jelas, tidak pula berfungsi..
Ketepatan paling lurus sa-kali.

Ia muncrat sebaik masanya tepat..
Kesudahan?
Tidak akan aku dapatkan.

Gelincirnya sore..
Sekalinya lalu..
Tuturan aku?
"menukarkan ketengahan malam..


Ketakutan telah berlari..
Sama pelarian itu..
Rasanya tidak lagi cemas..
Mereksmi terus pada jingga..
Unggun api..
Kunang kunang..
Ah, kesunyian sempurna bagi ku.

Ada sendiri..
Aku berpaling pada nya..
Pena bertabur atas kertas yang sudah gersang..
Nyatalah bahsanya seperti emping salju tak wujud. 

Hampir lupa esak-an di hujungan itu..
Berpeleseran gemerencing..
Di bahu bahu.. jadi perlu aku tanya?

Turutlah aku senja..
Ke pulau pulau aku ciptakan..
Agar kita mati tak sendiri.





No comments:

Post a Comment