Friday, July 19, 2013

Selamat ulang tahun, semalam

Aku menguak takdir..
Setelah dirempuh anasir jang mengusir..
Aku terima sambil merasa..
Membuka ke dua mata dari terbenah..
Luka itu hiba diriba ku.

Penghidupan aku dari semalam..
Memukul sampai berlutut..
Mengenang urat benang jang terputus..
Dari pandangan mu, buta memastikan.

ah!

Ditambah sunyi, menghentam siapa?
Ia membenci dari sisa..
saki baki ketakutan terpanggil, menggigil..
Langsung pelarian adalah garapan aku sepenuh masa..
Hancur luluh dari kelam ke siang bermalam..
Dengan semua aku bersatu, mati juga aku diburu.

Berbaring diceruk remuk..
Tak sadar aku sudah hampir pulang..
Pada kebakaran dan sekali menghadap cahya.

Aku dibatas..
Masih bersahaja berpandangan sama mirat...
Mengira kira apa lagi harus ku sia sia kan.

No comments:

Post a Comment